به گزارش روابط عمومی مرکز جامع آرن؛ کارگاه آموزشی "روان شناسی تبلیغات و بازاریابی" در مورخ 26 خرداد ماه سال 1397، به مدت 4 ساعت در مرکز جامع آرن و در سالن همایشهای یونس برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی؛ دکتر محمدرضا سرگلزائی (روانپزشک و مدرس مهارتهای زندگی) با اشاره به سرفصلهای زیر:
1- توسعه اجتماعی، هرم نیازهای آبراهام مازلو، تبلیغات
2- میخ کلامی و چکش بصری در تبلیغات موفق
3- تبلیغات و هنر قصهگویی
4- آرکه تایپها: کاراکتر مشتری و شخصیت برند
5- اقتصاد رفتاری: دانیل کانمن- ریچارد تالر
توضیحات مبسوطی در مورد روان شناسی تبلیغات و بازاریابی، به شرکتکنندگان در کارگاه ارائه دادند.
گابریل گارسیا مارکز در رمان "صدسال تنهایی" مینویسد: عقل و دانش اگر نتواند طریق جدیدی برای پختن نخود به وجود بیاورد، به هیچ دردی نخواهد خورد. ما نیز همچون مارکز معتقدایم روانشناسی، روانپزشکی، نوروساینس، علوم شناختی و رشتههای مرتبط با حوزهی مغز و روان اگر نتواند برای مشکلات موجود در جامعهمان راه حلی پیشنهاد بدهد، به هیچ دردی نخواهد خورد. میتوان گفت که مدیریت کسب و کار یک حرفهی بین رشتهای است که برای موفقیت در آن، علاوه بر شناخت چرخهی تولید- توزیع- مصرف، لازم است با اقتصاد، هنر و روان شناسی، نیز آشنایی داشت. خریدار یک کالا یا مصرفکنندهی خدمات تنها برای نیاز مادی و عینی از ما خرید نمیکند؛ بلکه او ارضاء نیازهای روانشناختی خود، همچون نیاز به هویت، معنا، احترام و رابطه را هم با خرید خود طلب میکند. در این کارگاه با تشریح و معرفی نیازهای روانشناختی خریدار به فعالان اقتصادی، به این افراد کمک شد تا با نیازهای روانشناختی مشتریان خود بیشتر از قبل ارتباط برقرار کنند.
این کارگاه توسط واحد رسانهی مرکز جامع آرن فیلمبرداری و تدوین شده است و نسخهی کامل آن بر روی یک عدد DVD قابل ارائه به علاقهمندان میباشد. علاقهمندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامههای آیندهی مرکز جامع آرن و تهیهی DVD های آموزشی، میتوانند از طریق زیر با ما در ارتباط باشند:
• از طریق عضویت در خبرنامهی آرن در جریان آخرین اخبار و اطلاعات مرکز قرار بگیرند.
• در کانال تلگرام arencenter@ عضو شوند.
• همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۹ با شمارههای ۵ – ۳۸۴۶۳۶۵۳ – ۰۵۱ تماس حاصل فرمایند.
• با نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید در تماس باشند.